Stefan Simion, care detine alaturi de familia sa grupul de firme BDT, ce ruleaza anual peste 75 mil. euro in industria auto, spune ca deficitul de personal specializat afecteaza dezvoltarea companiei, salariile nefiind una dintre problemele majore din sector.
BDT Group, care detine dealeri pentru Ford, Mazda si marcile grupului Chrysler precum si afaceri pe piata de leasing si inchirieri auto, va ajunge in acest an la vanzari de 75 de milioane de euro, in crestere cu peste 50% fata de anul anterior.
"Ponderea din cifra de afaceri a service-ului este de aproape 50% din totalul businessului. Odata cu deschiderea celui de-al doilea complex Ford lucrurile vor evolua. Locatia va duce la o scadere a timpului de asteptare pentru service", a spus Stefan Simion, directorul general al companiei.
In acest an targetul de vanzari al companiei a fost stabilit la 3.000 de automobile Ford, 1.000 de modele Mazda si aproximativ 70-80 de unitati pentru marcile grupului Chrysler, in conditiile in care in primele noua luni s-a atins un volum de 2.000 de automobile noi Ford si peste 600 de modele Mazda. La nivelul anului trecut BDT a comercializat pe piata locala 3.001 autovehicule Ford si 256 de modele Mazda.
"Cu toate ca vanzarile au inregistrat o scadere usoara, nu s-a observat o preferinta mai ridicata pentru modele mai ieftine. Ceea ce am observat este ca se vand mai bine modelele pe benzina, dar aici este vorba de pretul mai mare la motorina. Cresterea ponderii s-a observat in principal la motoarele de pana in 1,6 litri, care prefera benzina. La motoarele mari se vinde in continuare diesel".
Potrivit oficialului BDT Group, vanzarile companiei detin aproape 15% din vanzarile Ford pe piata locala, si peste 1% din totalul pietei. Intre anii 2002 si 2006 BDT a inregistrat cel mai accelerat ritm de crestere al vanzarilor, volumul dublandu-se in