Reprezentantii constructorului Autostrazii Transilvania considera ca informatiile furnizate de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), potrivit carora Bechtel a facut greseli de proiectare si executie la autostrada, sunt "trunchiate" si contin "acuzatii senzationaliste".
"Ne exprimam dezamagirea fata de alegerea facuta de CNADNR, de a transmite mass-media informatii trunchiate si incomplete. Aceste acuzatii senzationaliste ale CNADNR sunt eronate si nu iau in considerare implicarea CNADNR pe parcursul derularii acestui proiect. Antreprenorului i-a fost pus la dispozitie aliniamentul in baza studiilor de fezabilitate efectuate de catre CNADNR", au precizat oficialii Bechtel, citati de Mediafax.
Compania de Autostrazi a anuntat saptamana trecuta ca Bechtel a facut greseli de proiectare si executie pe tronsonul Campia Turzii-Gilau al Autostrazii Transilvania, ceea ce a determinat alunecari de teren pe un segment de 36 de kilometri, potrivit rezultatelor unui control efectuat de consultantul EGIS Scetauroute, la solicitarea CNADNR.
"Bechtel a avut abateri in executia lucrarii, afectand calitatea lucrarilor, insa greselile sunt remediabile si nu vor duce la intarzieri", a declarat directorul de comunicare al CNADNR, Stefan Szobotka.
Oficialii Bechtel sustin ca proiectarea a fost elaborata ulterior, in concordanta cu studiul de fezabilitate si in conformitate cu standardele si normele romanesti.
"Proiectarea a fost apoi avizata de catre Comitetul Tehnico-Economic al CNADNR si admitea faptul ca investigatiile geotehnice efectuate pe autostrada in timpul fazei de proiectare vor necesita modificari in timpul fazei de constructie pentru anumite locatii, in functie de conditiile specifice reale din aceste locatii. S-a acceptat aceasta toleranta, deoarece este un fapt cunoscut ca zona Transilvaniei nu are c