Din cauza scaderii brutale a pietelor auto, Dacia se vede nevoita sa isi intrerupa productia in perioada 20 noiembrie - 7 decembrie 2008. Adancirea crizei financiare si economice in luna octombrie duce la o scadere importanta a pietelor auto, inclusiv cea a Romaniei, a anuntat luni compania, intr-un comunicat de presa.
Astfel, piata auto a scazut in octombrie 2008 fata de octombrie 2007 in Romania cu circa 30%, in Spania cu 40%, in Marea Britanie cu 23%, in Suedia cu 22,7%, in Italia cu 18,9%, in Germania cu 8%, in Franta cu 6,2%.
Aceasta tendinta va continua probabil si in lunile urmatoare, precizeaza uzinele Dacia.
Salariatii care vor ramane la domiciliu ca urmare a intreruperii activitatii vor fi remunerati cu 85% din salariul total brut
Dacia - un succes la export pe piete in cadere
In conditiile in care piata mondiala a scazut cu 9% in octombrie 2008 fata de perioada similara din 2007, exporturile Dacia au crescut cu 20,2%.
Dacia a exportat 23.794 vehicule in octombrie 2008, respectiv 142.124 vehicule pe primele 10 luni ale lui 2008. Dintre acestea din urma, in Franta au fost vandute 35.329 unitati (vezi anexa).
Desi Dacia este un succes la export, cresterea cotelor sale de piata nu poate compensa scaderea masiva a pietelor auto din Europa.
Vehiculele uzate sufoca Romania
Conform datelor preliminare ale APIA, piata de vehicule noi din Romania a scazut cu circa 30% in octombrie 2008 fata de aceeasi luna a lui 2007, adica de la 33.835 unitati in octombrie 2007, la 23.526 unitati in octombrie 2008.
Dacia a vandut in Romania in octombrie 2008 un numar de 6.664 unitati (in raport cu 9.094 in octombrie 2007), ceea ce reprezinta o cota de 28% din piata.
Aceasta scadere se explica prin consecintele crizei financiare asupra creditului (peste 60% din masinile noi