Exista, in continuare, o prapastie intre invatamantul rural si cel urban, prin calitatea infrastructurii si resursei umane, prin dotarie cu mijloace de invatamant, prin lipsa avizelor sanitare de functionare, remarca Gheorghe Radulescu.
Sunt multe promisiuni si obiective frumos ambalate in programele partidelor, toate partidele isi propun obiective generoase, spune presedintele AEACE, Gheorghe Radulescu. El aminteste ca guvernarea PSD, 2001-2004, a initiat "programe generoase", continuate si in 2005-2008: cornul si laptele, bani de liceu, bani de calculator, burse sociale. "Doar ca evaluari independente si oficiale nu constata o imbunatatire a accesului la educatie", afirma Radulescu si explica: "S-a dublat abandonul scolar, doar 20-25% din elevii din mediul rural urmeaza cursuri liceale, numai 1-2% din elevii din mediul rural urmeaza cursuri universitare".
Cu toate ca partidele pomenesc de educatia timpurie, fostul ministru Mircea Miclea se declara nemultumit de lipsa de concretete a textelor. "50.000 de locuri in gradinite, dar cum le faci?". Solutia, spune el, ar fi sa imparta eficient finantarea intre banul public si cel privat: "Se stabileste costul standard pentru un prescolar, banii astia se dau oricarui furnizor de educatie timpurie, privat sau nu, pentru a-l incuraja sa deschida gradinite". Intreprinzatorul privat stie ca statul il ajuta in felul acesta, restul de cheltuieli le suporta singur, dar creeaza locuri de munca si isi fidelizeaza personalul. Despre programul PSD+PC, Anton Anton spune ca are "in loc de solutii concrete, doar sloganuri politice". Ministrul remarca si "o puternica componenta sociala in detrimentul celei care sa asigure intregului sistem, si nu doar partii defavorizate, o dezvoltare unitara".
PNL
Restructurare si noi gradinite
Dezvoltarea educatiei timpurii si restructurarea invatamantulu