Exprimarile folosite in programele de guvernare prezentate sunt intr-un "limbaj de lemn" care da impresia de "strategie elaborata, deoarece trebuie sa existe una", remarca Mihaela Guna.
Presedinta FNAPIP subliniaza ca programele cuprind afirmatii generaliste, intr-un stil lipsit de credibilitate. FNAPIP sustine necesitatea aplicarii unui sistem de evaluare conform cu sistemele europene, caci actualul sistem de admitere in liceu este total nerelevant pentru evaluarea abilitatilor si cunostintelor elevilor, "avand insa «meritul» de a intretine coruptia prin transformarea elevilor in vanatori de note si expunerea parintilor la conditionarea notelor mari de meditatii particulare ori stimulente financiare". Mai trebuie schimbata, rapid si radical, programa scolara, care tine invatamantul romanesc "in coada Europei", spune ea.
Gheorghe Radulescu a constatat ca, in ceea ce priveste compatibilizarea cu sistemele europene de educatie si formare profesionala, "avem promisiuni din patru in patru ani si realizari zero". Apoi, spune Radulescu, obiectivul de descentralizare a deciziei "s-a regasit in toate programele de guvernare din ultimii 10 ani si suntem in acelasi loc in care ne-a lasat comunismul".
Alexandru Athanasiu crede ca scolile ar trebui sa-si aleaga pentru cursuri materii a caror invatare conduce la formarea in meserii la mare cautare. "Materiile care se studiaza intr-o scoala trebuie sa-i mareasca gradul de atractivitate, elevii sa-si doreasca sa urmeze cursurile acelea penrtru ca le asigura mai tarziu succesul". In plus, a observat Athanasiu, "scoala a incetat sa mai fie un model de succes. Diplomele au acum doar o valoare formala".
PNL
Intentii bune, termene lipsa
Cresterea atractivitatii invatarii prin centrarea pe elev, prin abordare didactica inter/trans si cross-curriculara si prin stimularea cre