PNL promite totul in educatie, ca si cum in cei patru ani de posibila guvernare ar putea indeplini toate obiectivele pe care le-au insirat pe 13 pagini, iar PD-L anunta ca "se angajeaza ferm sa recastige performanta sistemului de invatamant si rolul sau esential in dezvoltarea societatii prin pregatirea si valorizarea capitalului uman". Cu gandul la binele tarii – "Strategia formarii si reformarii resurselor umane constituie punctul de pornire a politicilor de modernizare economico-sociala a Romaniei" -, Alianta PSD+PC are ca obiectiv principal "cresterea performantelor, cu implicarea actorilor principali ai procesului didactic".
Inca de la prima vedere, programele de guvernare pentru domeniul educatiei dezamagesc: sunt pline de cuvinte pompoase, de fraze impovarate de vorbe goale, de platitudini, de proiectii neverosimile si fara metode de aplicare. Se vorbeste despre "initierea si demararea unor investitii", "abordare didactica inter/trans si cross-curriculara", "toleranta zero", "manuale cu continuturi adecvate" etc.
La o privire mai atenta, observa fostul ministru al Educatiei, Mircea Miclea (PD-L), programele de guvernare "nu sunt operationalizate, partidele n-au facut altceva decat sa insire niste deziderate". "Nu au trecut la concret, abia cand treci la masuri concrete vezi daca cine promite isi respecta angajamentul", spune Miclea, care se arata dezamagit de felul in care au inteles partidele, inclusiv cel din care el face parte, sa conceapa strategii pentru educatia nationala, atat de greu incercata in ultimii ani. Fiecare ministru nou a simtit nevoia sa-si marcheze trecerea prin fruntea sistemului si a schimbat cate ceva radical, mai ales in metodele de evaluare a elevilor, incat i-a bulversat in mod repetat si pe ei, si pe parinti. Acum, ca lucrurile par a se mai fiasezat putin, toate cele trei concurente la guvernare anunta iara