PSD construieste scoli, crese si gradinite, camine moderne cu peste 10.000 de locuri, PNL construieste sali de sport, 90 de bazine de inot, minimum 1200 de gradinite, PD-L vrea sa investeasca masiv in educatia timpurie.
Pe presedintele Agentiei de Evaluare si Asigurare a Calitatii Educatiei (AEACE), prof. Gheorghe Radulescu, il lasa rece aceste promisiuni in "cifre mirobolante": "Ce s-a intamplat pana in prezent? Toate investitiile in infrastructura scolara au devenit, la scurt timp dupa preluarea guvernarii, vaci bugetare de muls profituri cat mai mari pentru clientela politica a partidelor ajunse la putere". Radulescu a observat ca nici un partid care s-a perindat pe la guvernare n-a catadicsit, la final, sa prezinte rapoarte postfinantare asupra rezultatelor si eficientei sumelor investite. In plus, atrage el atentia, "circuitele financiar-contabile greoaie si cu multe etape birocratice au facut sa se intoarca la buget importante sume destinate infrastructurii".
Presedintele Asociatiei Profesionale pentru Educatie si Cercetare (EDU CER), prof. stefan Vlaston, apreciaza semnificativ faptul ca absorbtia fondurilor europene este aproape ignorata de programele partidelor - "Poate pentru ca sunt resurse controlate sever de finantatori".
Alexandru Athanasiu (PSD), profesor, fost ministru al Educatiei, actualmente membru in Comisia de Invatamant a Senatului, este de parere ca "finantarea nu trebuie sa se faca pe unitate de invatamant, ci pe cheltuieli necesare pe cap de elev" si "trebuie conceputa pe proiecte".
PNL
Scoli, gradinite, sali de sport
6% din PIB si aplicarea principiului "finantarea il urmeaza pe cel ce studiaza";
Dezvoltarea infrastructurii prin reabilitarea scolilor si asigurarea dotarilor necesare, reinfiintarea scolilor din mediul rural acolo unde numarul de elevi o permite, construire