În judeţul Alba, atmosfera de campanie este una de... linişte. Nu există mitinguri zgomotoase, deocamdată nici un mare concert nu este "la orizont", iar la sediile partidelor politice aproape că "bate vântul", în timp ce la locale era o "zumzăială" continuă.
Chiar şi membrii partidelor care acum nu sunt implicaţi în campanie s-au declarat miraţi de lipsa de agitaţie de la sedii. Dacă nu ai vedea afişele, bannerele şi ziarele pline de chipurile şi mesajele celor care se vor aleşi, aproape că nici nu ţi-ai da seama că este campanie.
Explicaţia este simplă: este vot uninominal, iar candidaţii au înţeles că într-un fel sau altul trebuie să ajungă să fie cunoscuţi personal de către oameni. Aşa că cei care luptă pentru colegii preponderent rurale pot fi văzuţi pe la sate, bătând aproape la fiecare poartă, iar cei din Alba Iulia umblă cât mai mult, cu un staff de 10-20 de persoane, colindă cartierele şi intrând probabil în mai multe magazine decât au intrat în ultimii zece ani.
În afişele postate şi în ziare, lupta în mesaje şi sloganuri a devenit chiar interesantă, cei mai inventivi, cu o paletă largă de mesaje fiind cei de la PD-L şi PNL. La modul general, pentru că şi între ei sunt candidaţi care vin cu sloganuri seci, desprinse parcă dintr-o campanie din anii '90.
Potorina de Alba
Cel mai inventiv este de departe candidatul PD-L pentru Camera Deputaţilor în Colegiul 1 (Alba Iulia), Călin Potor. El îşi foloseşte imaginea de medic cu stetoscop să spună că ascultă, imaginea de fost viceprimar să vorbească despre proiecte, dintr-un tren Alba Iulia-Parlament transmite că schimbarea vine de la Alba Iulia şi pe lângă acestea mai are câteva afişe cu mesaje mai "ţintite" pe grupurile de votanţi pe care le vizează.
Însă cel mai inedit afiş al său este cel în care îşi foloseşte la maxim potenţialul numel