Australia a câştigat, pentru al treilea an consecutiv, titlul de cel mai bun brand de ţară, într-un clasament care surprinde tendinţele şi oportunităţile de dezvoltare ale turismului, citat de Reuters.
Campanii de promovare care prezintă ţara ca "locul unde te vei regăsi" şi lansarea unor filme precum "Australia", în care se prezintă frumuseţea peisajului, au contribuit la consolidarea brandului de ţară. Australia a fost şi alegerea celor mai mulţi respondenţi în ceea ce priveşte locul unde ar vrea să locuiască. Turiştilor le-ar plăcea să trăiască şi în Noua Zeelandă, Canada şi Elveţia.
În ceea ce priveşte clasamentul brandurilor de ţară, locul secund a fost ocupat de Canada, care a avansat patru poziţii faţă de ierarhia de anul trecut. Statele Unite ale Americii ocupă poziţia a treia, după ce în clasamentul precedent erau alegerea secundară a celor chestionaţi. Topul zece este completat de Italia, Elveţia, Franţa, Noua Zeelandă, Marea Britanie, Japonia şi Suedia. La sondajul realizat de firma de consultanţă FutureBrand şi compania de relaţii publice Weber Shandwick au participat 2.700 de persoane din nouă ţări. Potrivit datelor obţinute, China, Emiratele Arabe şi Croaţia sunt destinaţiile turistice cu cel mai mare potenţial. În ceea ce priveşte statele cu cele mai bune oferte culinare şi culturale, liderii sunt Italia, Franţa şi Egipt. Cele mai bune ţări pentru afaceri au fost numite SUA, Germania şi Marea Britanie, în timp ce amatorii de petreceri nocturne găsesc cele mai bune oferte în Japonia, Brazilia şi Spania. În privinţa cumpărăturilor, liderii de necontestat sunt SUA, Emiratele Arabe şi Singapore.