Compania aeriana italiana MyAir, care a pierdut in acest an pozitia a doua in topul operatorilor low-cost in favoarea Wizz Air, intentioneaza sa infiinteze o companie aeriana in Romania in parteneriat cu un alt operator, in incercarea de a recastiga terenul pierdut in acest an pe piata low-cost.
Romania este a doua piata ca importanta pentru MyAir, dupa Italia. "Vrem sa infiintam MyAir Romania la care sa fie actionari MyAir Italia si inca un operator aerian local. Cred ca negocierile se vor finaliza pana la sfarsitul acestui an", a spus Vincenzo Soddu, vicepresedinte executiv al MyAir, fara a preciza despre ce operator este vorba.
Companiile aeriene straine care sunt prezente pe piata locala nu au personalitate juridica in Romania. Crearea unei firme locale ar permite companiei MyAir operarea de zboruri si catre alte destinatii din afara Europei.
Totodata, in conditiile crizei economice internationale MyAir a incheiat un parteneriat cu SkyEurope, prin care cele doua companii isi vor vinde reciproc biletele, insa vor pastra ambele branduri. In urma aliantei cheltuielile vor fi reduse cu 25%.
"Romania este o piata foarte importanta pentru noi", a spus Jason Bitter, director executiv al Sky Europe. MyAir este al treilea operator de pe piata low-cost locala si intentioneaza sa transporte in acest an 500.000 de pasageri in si dinspre Romania, operand 40 de zboruri saptamanale. Pe de alta parte SkyEurope mizeaza in acest an pe un trafic de circa 130.000 de pasageri pe ruta Bucuresti-Viena pe care o opereaza de trei ori pe zi. Astfel, cele doua companii vor depasi in acest an un trafic de 600.000 de pasageri, ceilalti doi operatori importanti de pe piata, Blue Air si Wizz Air, vizand un trafic de 1,2 mil. pasageri, respectiv 950.000 de pasageri. MyAir si SkyEurope vizeaza un trafic de un milion de pasageri in si dinspre Romania in doi ani.
"In