Constructorul auto stopează din nou producţia, din 20 noiembrie până în 7 decembrie, din cauza scăderii cererii globale pentru maşini. Dacia a mai apelat la această măsură între 30-31 octombrie şi urmează să mai închidă producţia între 13-14 noiembrie. În total, la Dacia nu se va lucra timp de 21 de zile. Dacia a decis să oprească producţia între 20 noiembrie şi 7 decembrie 2008, măsură la care constructorul auto a mai apelat pentru alte patru zile, respectiv 30-31 octombrie şi 13-14 noiembrie, din cauza scăderii pieţelor auto externe, unde sunt livrate 65% din modelele Logan.
În această perioadă de pauză, cei 9.000 de angajaţi vor primi totuşi 85% din salariul total brut, conform Contractului Colectiv de Muncă Dacia 2008. Totodată, ei vor beneficia de tichetele de masă aferente zilelor de întrerupere a activităţii, tichete pe care le-au primit în avans.
“Adâncirea crizei financiare şi economice în luna octombrie duce la o scădere importantă a pieţelor auto, inclusiv cea a României”, au transmis oficialii Dacia, care se aşteaptă ca tendinţa să continue şi în lunile următoare.
Potrivit companiei, în condiţiile în care piaţa mondială a scăzut cu 9% în octombrie 2008 faţă de perioada similară din 2007, exporturile Dacia au crescut cu 20,2%. Cu toate acestea, creşterea cotelor de piaţă ale Dacia nu poate compensa scăderea masivă a pieţelor auto din Europa, arată constructorul.
Cauze duble în România
Pe piaţă locală, Dacia este afectată atât de criza financiară, cât şi de invazia autoturismelor second-hand, odată cu aplicarea noii legislaţii privind taxa auto, intrată în vigoare de la 1 iulie 2008. Criza are efecte asupra creditului, în condiţiile în care peste 60% din maşinile noi marca Dacia sunt cumpărate prin credit sau leasing, comentează Dacia. Piaţa auto locală a scăzut în octombrie 2008 faţă