Dragoş Anastasiu, preşedintele Eurolines, crede că numărul turiştilor care vor călători va înregistra un recul. Criza financiară mondială îi face pe cei din industria transporturilor să reducă costurile şi să se deplaseze mai puţin. Investitorul român a început afacerile în turism (transport persoane cu autocarul) pe vremea când locuia încă în Germania. Acum ocupă şi funcţia de preşedinte al agenţiilor de turism din România şi crede că recesiunea economică are două aspecte. “Cred că în primul rând suntem afectaţi de efectul psihologic, vorbim toţi despre criză şi prin asta o facem probabil mult mai mare decât este.
În ceea ce priveşte businessul în sine, cu siguranţă că lipsa unor lichidităţi în bănci afectează economia, iar cea românescă, chiar dacă este mai la «periferie», nu are cum să nu fie afectată”.
Ce măsuri s-ar putea lua? “Dacă toţi vorbim că ar fi o criză, toţi acţionăm ca atare: mai prudent! Nu mai cheltuim, nu ne mai deplasăm. Aşa că şi noi, cei din transporturi şi din turism, suntem afectaţi, pentru că oamenii vor călători mai puţin”, mai spune Anastasiu.
În opinia acestuia, cel puţin o perioadă lumea va cheltui mai prudent banii, ceea ce s-ar traduce prin lipsa concediilor pe destinaţiile lungi, mai scumpe, ori în reducerea sejurului.
Cum a început
“Businessurile nu vor mai creşte cu aceeaşi rapiditate ca până acum. Atât în zona concediilor, cât şi în cea a călătoriilor de vacanţă, vom avea de-a face cu cel puţin o diminuare a ratei de creştere, care, de ce să nu recunoaştem, în ultimii ani a fost extrem de mare”, explică managerul Touring.
De profesie medic, acţionarul Eurolines a pornit afacerea printr-o conjunctură favorabilă. Investiţia iniţială în Eurolines a fost de 30.000 de mărci, echivalentul a aproximativ 15.000 de euro, împrumutaţi de la mama sa. Nu a avut