MediaPRO Interactiv, ProTV SA, Gazeta Online, Intact Media Grup, Internet Corp si Realitatea-Catavencu vor utiliza in relatia cu publicul, cu clientii si agentiile de publicitate datele oferite de sistemul de masurare oficiala a traficului online, SATI, efectuat de BRAT.
Grupurile au luat de comun acord decizia de a utiliza doar datele SATI (Studiul de Audienta si Trafic pe Internet), efectuat de BRAT (Biroul Roman de Audit al Tirajelor). Initiativa este sustinuta si de Ringier, care urmeaza sa ia o decizie privind implementarea efectiva in perioada urmatoare.
"Prin urmare, SATI va fi folosit ca etalon oficial de masurare a performantelor de trafic ale tuturor site-urilor editate de participantii la aceasta decizie comuna, semnatarii renuntand treptat, incepand de ieri, la utilizarea si invocarea oficiala a altor sisteme de masurare a traficului online", au anuntat reprezentantii grupurilor media mentionate.
Inainte de aparitia SATI, cel mai utilizat sistem de masurare a traficului online de pe piata locala era site-ul trafic.ro, detinut de compania Netbridge. Pe masura ce SATI a inceput sa livreze rezultate, mai multe companii, printre care si Neogen, au renuntat la sistemul trafic.ro.
Reprezentantii grupurilor media afirma ca decizia de a renunta la alte sisteme de masurare a traficului are la baza logica de business: "Traficul site-urilor din Romania nu poate fi masurat oficial decat de un sistem administrat, auditat si controlat strict de o organizatie independenta."
Pe de alta parte, SATI va incepe sa livreze rezultatele privind audienta site-urilor monitorizate si zilnic, si saptamanal. Pana in prezent, rezultatele SATI erau publicate lunar.
MediaPRO Interactiv, ProTV SA, Gazeta Online, Intact Media Grup, Internet Corp si Realitatea-Catavencu vor utiliza in relatia cu publicul, cu clientii si agentiile de publicita