Numarul magazinelor online din Romania va continua sa creasca anual cu 50% in intervalul 2009-2011, ajungand pana la 3.000 de magazine functionale care vor desfasura curent activitati de comert pe internet, arata un studiu comandat de Autoritatea Nationala pentru Comunicatii (ANC) si realizat de Link 2 eCommerce. In prezent, in Romania, exista aproximativ 900 de magazine online active, cele mai multe oferind la vanzare produse din sfera tehnologiei si comunicatiilor.
„Putem estima ca piata de comert electronic inregistreaza in acest moment o valoare de 250 de milioane de euro, iar reprezentantii magazinelor online, citati in acest studiu, apreciaza ca in urmatorii doi ani volumul vanzarilor online va atinge valoarea de un miliard de euro, fara a lua in calcul si serviciile, adica turismul sau plata facturilor", spune Liviu Nistoran, presedintele ANC.
Conform studiului privind comertul electronic, in prezent, in Romania, exista aproximativ 900 de magazine online active, cele mai multe oferind la vanzare produse din sfera tehnologiei si comunicatiilor. Jocurile pentru calculator, jucariile, florile, ceasurile si biletele la diverse spectacole se comercializeaza in 30% din magazinele online din Romania. Cartea si informatia se vand in doar 10% din totalul magazinelor si acelasi procent din totalul magazinelor se ocupa de vestimentatie si moda. In momentul de fata, aproape 5% din totalul site-urilor care functioneaza in Romania sunt destinate activitatilor de comert electronic.
In 2007 s-au lansat magazine care comercializeaza laptopuri, produse de papetarie, retelistica, software, jucarii, auto, incaltaminte, audio, video sau muzica. In 2008 se observa o tendinta de crestere a numarului magazinelor specializate in comercializarea de produse precum computere, telefoane, filme, arta, produse industriale, auto si imbracaminte. Studiul aprec