Workshop-ul Remake, condus de Tobias Frühmorgen, regizor, scenarist si profesor la Athanor Academy, timp de trei zile a “fiert” la Universitatea de Artă Teatrală din Târgu Mureş filmul de scurt metraj “Pălăria”. După conceptul actriţei Tompa Eszter şi cu ajutorul lui Páll-Gecse Ákos, inspirat după un film mut din anii 1920, cu scenariul refăcut, cu o echipă care s-a implicat profund, filmul a fost realizat în trei zile!
Tobias Frühmorgen a păstrat patina filmului din 1920 după care a făcut acest “remake” prin imaginea alb negru. Ce e surprinzător la film, este ideea actriţei Tompa Eszter, de a avea o coloană sonoră live! Da! A fost extraordinară! Pianul, instrument la care a performat Raphael Tschernuth, compozitor, editor de sunet şi actor care a făcut parte din juriul de anul acesta, acompaniat de Bocsárdi Magor, de contrabass-ul condus de Kónya Ütő Bence, şi de Váncsa Levente, care au făcut ca “pălăria” să prindă viaţă. Improvizaţie de fapt, care a încântat spectatorii, cu sunete care proveneau câteodată din lovirea cutiei contrabasului cu palmele, folosind în acest sens instrumentul ca şi unul de percuţie. Bineînţeles că pălăria a avut rolul principal. Filmul a început cu voiajul pălăriei de la un “stăpân” care s-a sinucis. Montajul relizat cu cadre suprapuse da spectatorului impresia că pălăria “merge” singură. La finalul filmului pălăria ajunge la primul personaj de la începutul filmului, sinucigaşul. În rândurile de mai jos, Tobias Frühmorgen a acordat un interviu in exclusivitate cotodianului Zi de zi.
Reporter: Cum aţi primit invitaţia de a susţine un workshop la Alter Native 16?
Tobias Frühmorgen: Nu am stat pe gânduri. Aceasta este a doua mea participare la Alter Native. Anul acesta pe lângă workshop am participat cu un film de scurt metraj numit Human Body, o adaptare dupa nuvela lui Franz Kafka.
Reporter: Care este părerea dumnea