Tinerii interesaţi de un loc de muncă s-au prezentat ieri cu CV-urile în mână la Aula Universităţii „Transilvania”. Standurile de la Târgul de Cariere a adunat nume sonore, printre care lanţuri de retail, firme de software, dar şi companii de resurse umane. „La prima ediţie avem circa 30 de companii multinaţionale, naţionale şi locale, care pun la dispoziţia celor 4.000-5.000 de vizitatori pe care îi aşteptăm în cele două zile, undeva între 500 şi 1.000 de joburi. Avem o plajă mare de domenii: tehnic, producţie, retail, inginerie, limbi străine, retail, marketing”, a declarat Alex Teioşanu, manager vânzări „Târgul de Cariere”.
„Pregătiţi doar
în teorie”
Pe la orele după amiezii, lumea nu se înghesuia să-şi găsească un job. Cei care au îndrăznit au avut de ales între ofertele multinaţionalelor din Braşov, ale unei fabrici de bere, ale unei fabrici de prelucrare a lemnului. Şi Ministerul Apărării are un stand pentru cei ce vor să aleagă haina militară. „Târgul de cariere se adresează persoanelor cu vârste între 20 şi 30 de ani, tineri, absolvenţi de studii superioare, în ani terminali. Dar sunt şi locuri pentru muncitori necalificaţi sau part-time”, a precizat Alex Teioşanu.
Reprezentanţii companiilor prezente nu au fost fermecaţi de priceperea candidaţilor. „Studenţii mai au mult până să ajungă la forma în care ne pot fi cu adevărat de folos. Tocmai de aceea căutăm să aibă măcar potenţial”, ne spune reprezentantul unei firme IT.
„Studenţii sunt ca… studenţii – adică pregătiţi doar în teorie”, ne-au spus reprezentanţii unei firme de recrutare şi plasare a forţei de muncă.
„Nu cred că voi găsi ceea ce caut”
La rândul lor, nici vizitatorii nu au fost extrem de încântaţi de ofertă. Probabil că se aşteptau la altceva. „Eu aş fi vrut ceva pe Drept, însă nu am găsit decât pe IT, marketing, inginerie”, ne spune una d