Astfel descrie Constantin Stroe, vicepreşedinte al companiei argeşene, criza prin care trece în această perioadă principalul constructor auto din România. Conducătorul de la Dacia susţine că deciziile luate în Parlament şi puse în practică de Guvern referitoare la reducerea taxei de poluare au afectat profund producţia. Sursa: Razvan Valcaneantu
Potrivit lui Stroe, conducătorii ţării sunt de vină că românii se îmbulzesc acum să cumpere maşini occidentale la mâna a doua şi nu Loganurile ieftine şi noi.
Din această cauză, platformele de la Colibaşi şi parcările dealerilor gem de Dacii cu folie pe ele, liderii uzinei hotărând ca producţia să se oprească pentru trei săptămâni, între 24 noiembrie şi 8 decembrie.
Mai mult, se vorbeşte tot mai insistent ca muncitorilor să li se “acorde” şi o vacanţă prelungită de Sărbători, între 15 decembrie şi 5 ianuarie. În perioada de inactivitate, în uzină vor lucra doar câteva echipe, care vor asigura mentenanţa utilajelor. Pentru cele câteva mii de angajaţi care vor sta acasă, compania le va acorda 85 la sută din salariul de bază.
Despre cauzele şi efectele problemelor cu care se confruntă acum Dacia Automobile am vorbit cu Constantin Stroe, vicepreşedintele companiei.
Evz.ro: Situaţia de la Dacia poate fi încadrată într-o criză? Care este intensitatea acestui fenomen?
Constantin Stroe: Este vorba de o situaţie vecină cu drama pentru că piaţa internă a căzut cu o pondere de 30 la sută, pentru că piaţa pe noiembrie se previzionează cu pierderi de 50 la sută faţă de anul trecut, pentru că exportul nu poate compensa toate aceste căderi şi pentru că numărul automobilelor second-hand invadează din ce în ce mai agresiv România. Deci, nu este vorba de o protecţie a investiţiei, nu este vorba nici de o criză cu consecinţe majore pentru 2008, ci este o realitate dură car