Uzina Dacia opreşte producţia pentru încă două săptămâni. Conducerea companiei a hotărât ca nicio maşină să nu mai iasă de pe linia de producţie în perioada 24 noiembrie-8 decembrie. Sursa: Codrin PrisecaruSursa: Codrin Prisecaru
1 /.
Totodată, producătorul autohton de autoturisme ia în serios trimiterea angajaţilor mai devreme în pauza de Crăciun, încă de pe 15 decembrie, şi rechemarea lor la muncă nu mai devreme de 5 ianuarie.
Dacă această decizie va fi păstrată în următoarele două luni, salariaţii de la Dacia vor lucra doar 15 zile. Totuşi, oficialii de la Dacia au declarat că decizia finală o vor lua la începutul lunii viitoare. Decizia de a prelungi concediul de Sărbători al angajaţilor nu este singulară pe piaţa auto, aceeaşi metodă fiind aplicată şi de Audi pentru reducerea costurilor şi diminuarea stocurilor de autoturisme.
În cazul în care se va opta pentru această măsură, pe porţile uzinei de la Mioveni vor ieşi în următoarele două luni cu circa 24.700 de maşini mai puţin, în condiţiile în care Dacia produce circa 1.300 de maşini pe zi. În perioada în care rămân acasă, angajaţii Dacia vor primi 85% din salariu plus bonurile de masă. În această lună, uzina de la Mioveni va avea porţile închise şi pe 13, 14, 20 şi 21. Astfel de opriri temporare ale activităţii ar putea să devină o practică obişnuită anul viitor, în condiţiile în care conducerea uzinei de la Mioveni discută despre un eventual program anticriză.
Combinatul din Hunedoara, închis până în ianuarie
Şi combinatul siderurgic ArcelorMittal din Hunedoara şi-a oprit în totalitate producţia. „Am apelat la această oprire pentru a regla balanţa dintre cerere şi ofertă. Se poate să reluăm producţia chiar şi din decembrie“, afirmă Remus Păţan, managerul combinatului de la Hunedoara.
Pe luna noiembrie, angajaţii îşi vor primi s