CNA a hotărât, ieri, să trimită o recomandare posturilor tv care difuzează emisiuni de promovare electorală, prin care să impună afişarea pe ecran a unei menţiuni privind caracterul programului respectiv. Consiliul a votat trimiterea recomandării ca, la începutul şi pe parcursul emisiunilor de promovare (de cel puţin două ori în total) să se afişeze menţiunea privind caracterul acestor programe, printr-un text ales de fiecare post.
Membrii CNA au constatat că mai multe televiziuni au transformat emisiuni cu format de dezbatere, la unele ediţii, în emisiuni de promovare electorală. OTV şi Realitatea Tv au comunicat tarifele pe care le vor încasa de la candidaţii pezenţi la emisiuni în care se va face promovare electorală, deşi formatul este unul de dezbatere. În nici unul dintre cazuri nu se precizează în ce zile şi în ce intervaluri orare se va face promovare electorală în respectivele programe. Emisiunea Alege Naşul, difuzată pe B1, alternează, de asemena, ediţiile de dezbatere cu cele de promovare plătită.
„De la o intenţie bună, ca posturile să îşi recupereze costurile de campanie, iată că lucrurile degenerează”, sună concluzia preşedintele CNA, Răsvan Popescu.
Gelu Trandafir, membru al Consiliului, crede că nemarcarea emisiunilor plătite va duce la pierderea credibilităţii tuturor emisiunilor: telespectatorul ar putea crede că fiecare apariţie televizată a unui candidat este plătită. În plus, nemarcarea emisiunilor plătite ar împiedica instituţiile abilitate să urmărească felul în care îşi cheltuiesc partidele bugetele de campanie. (D.P.)
CNA a hotărât, ieri, să trimită o recomandare posturilor tv care difuzează emisiuni de promovare electorală, prin care să impună afişarea pe ecran a unei menţiuni privind caracterul programului respectiv. Consiliul a votat trimiterea recomandării ca, la începutul şi pe parcursul emisiunilor de prom