În 2012, în Germania, actualmente cea mai mare piaţă europeană de profil, se vor vinde 3,5 milioane de maşini, în timp ce Rusia va atinge cel puţin 3,6 milioane de unităţi. Criza care afectează toate sectoarele din economia mondială frånează drastic entuziasmul analiştilor pentru previziuni, însă cånd vine vorba de Rusia, orice precauţie este lăsată deoparte. Marele stat estic va deveni cu siguranţă liderul european al vånzărilor de maşini cel mai t&arin
În 2012, în Germania, actualmente cea mai mare piaţă europeană de profil, se vor vinde 3,5 milioane de maşini, în timp ce Rusia va atinge cel puţin 3,6 milioane de unităţi.
Criza care afectează toate sectoarele din economia mondială frånează drastic entuziasmul analiştilor pentru previziuni, însă cånd vine vorba de Rusia, orice precauţie este lăsată deoparte. Marele stat estic va deveni cu siguranţă liderul european al vånzărilor de maşini cel mai tårziu în 2012. Deocamdată, previziunile pe termen scurt arată o creştere cu cel puţin 500.000 de unităţi pentru Rusia în 2008, în timp ce în Germania creşterea va fi ceva mai mică, de circa 300.000 de unităţi. E drept însă că, în timp ce Germania porneşte de la 3,1 milioane de unităţi în 2007, estimările pentru Rusia au ca punct de plecare doar 2,4 milioane pentru acelaşi an.
O piaţă cu potenţial enorm
În ciuda recentelor probleme cauzate de criza financiară mondială, piaţa rusă va rămåne pe un trend ascendent. „Creşterea din acest an nu va mai fi de peste 30%, ca pånă acum, dar şi o creştere de numai 8%-10% este foarte bună“, consideră Carlos Ghosn, preşedintele Renault, în timp ce Nasir Shah, directorul de dezvoltare al JATO Dynamics, este de părere că „Rusia este o piaţă cu potenţial. În ultimele luni, rata de creştere a scăzut considerabil, dar în contextul actual, majorarea vånzărilor din primele opt luni cu 28,4% este impresionantă“.
C