Operatorii low-cost, hostelurile şi outleturile vor face faţă mai uşor turbulenţelor financiare. Pe timp de criză, luxul nu mai este la modă. În schimb, oamenii preferă produse şi servicii mai ieftine, merg mai des la biserică şi îşi încearcă norocul la loto. Pentru marile companii, criza financiară înseamnă profituri în scădere şi o redimensionare a bugetelor. Pentru omul de rând, criza are însă un alt înţeles: vacanţe mai puţine şi mai ieftine, renunţarea la hainele de marcă sau la mesele la restaurant, precum şi amânarea achiziţiei unei case pe credit.
În aceste condiţii, firmele care îşi vor orienta oferta pentru a satisface nevoile specifice în vremuri tulburi nu vor avea decât de câştigat.
În Europa de Vest, outleturile înregistrează deja vânzări în creştere, iar operatorii low-cost transportă tot mai mulţi călători care în urmă cu câteva luni ar fi ales o companie clasică de transport aerian.
În plus, bancherii francezi renunţă la pauza de masă pentru a merge la biserică, în timp ce în Marea Britanie credincioşii au o rugăciune specială pentru a depăşi problemele financiare.
Pentru că efectele crizei vor fi mai temperate în ţara noastră şi dat fiind comportamentul de consum diferit al românilor, este greu de anticipat dacă aceleaşi afaceri se vor dovedi rentabile şi în ţara noastră.Economii
Acolo unde criza financiară a lovit cel mai dur, oamenii fie şi-au amânat vacanţele, fie au optat pentru o cazare la un hotel mai ieftin sau pentru un hostel.
În România, unde nu sunt aşteptate efecte negative de aceeaşi amploare, “migraţia” către serviciile hoteliere mai ieftine nu va fi la fel de evidentă. Cu atât mai mult cu cât românii alocă, de regulă, mai puţini bani pentru vacanţe, iar numărul hostelurilor şi al campingurilor din ţara noastră este scăzut. „Turismul românesc va fi cel