Roche a intrat direct cu divizia de diagnostice pe piata locala prin achizitia Top Diagnostics, pentru care are deja un director general, un target de vanzari de 50 mil. euro si un program de recrutare pentru o echipa de 60 de persoane.
In urma cu doi ani, Franz Humer, pe atunci presedinte si CEO al Roche, unul dintre cei mai mari producatori de medicamente din lume, se referea la Europa Centrala si de Est ca fiind "una dintre stelele companiei", raspunzand la o intrebare a Ziarului Financiar.
Desi la acel moment, sefii gigantului elvetian stiau doar ca in Romania au o entitate cu peste 100 de angajati declarandu-se multumiti de pozitia de aici, lucrurile s-au schimbat profund in acest moment.
Pana in 2008, la adapost de cresterile slabe din Europa de Vest si cu decalaj major la nivelul consumului pe cap de locuitor, deci cu perspective de crestere mult mai mari, statele centrale si est europene au inceput sa se contureze tot mai clar pe harta lumii pentru marile grupuri farmaceutice. Iar Romania nu face nici ea exceptie.
Dupa caderea zidului Berlinului, cand Roche a inceput sa se uite inspre Est, prezenta companiei la nivel local se concretiza numai prin birourile de reprezentare ale diviziei de farmaceutice. Treptat aceste birouri s-au transformat in entitati juridice care preiau riscul valutar, iar ca ultima etapa este infiintata si divizia de diagnostice.
Pe piata locala aceasta ultima etapa s-a consumat recent cand divizia de profil a Roche a cumparat Top Diagnostics, compania care asigura distributia produselor sale pe piata locala. "Am facut aceasta tranzactie pentru ca Romania a devenit mai importanta pentru noi in conditiile cresterii vanzarilor", a explicat pentru ZF Marcel Gmunder, head of Eastern Europe Roche Diagnotics.
Sarcina lui Marcel Gmunder a fost de a schita primele repere pentru Roche Diagnostics in Roman