Numarul magazinelor online din Romania va continua sa creasca anual in intervalul 2009 - 2011 cu pana la 50%, ajungand pana la un numar de 3.000 de unitati functionale.
In acelasi timp supermarketurile si mall-urile se inmultesc pe zi ce trece inundand cu oferte si discounturi cutiile postale ale consumatorilor.
In vreme de criza sau in vreme de sarbatoare, romanii se imbulzesc in oricare zi a saptamanii in super sau hiper marketuri pentru a-si face cumparaturile de parca ar veni sfarsitul lumii.
Cu toate acestea sectorul online castiga la randu-i din ce in ce mai multi clienti si se dezvolta cu o viteza destul de mare. Conform unui studiu comandat de Autoritatea Nationala pentru Comunicatii (ANC) realizat de Link 2 eCommerce, actualmente in Romania exista in jur de 900 de magazine online active. Acestea vand in mare parte produse electronice si de comunicatii.
"Se poate estima ca in acest moment piata de comert electronic inregistreaza o valoare de 250 de milioane de euro si reprezentantii magazinelor online, citati in acest studiu, apreciaza ca in urmatorii doi ani volumul vanzarilor online va atinge valoarea de un miliard de euro, fara a lua in calcul si serviciile precum turismul sau plata facturilor," a declarat Liviu Nistoran, presedintele ANC citat de Financiarul.
Incep romanii sa aiba incredere in tehnologie si tranzactii online ?
Din totalul produselor vandute online in Romania, florile, ceasurile,jucariile,jocurile pentru calculator si biletele la diverse spectacole intrunesc un procent de 30%. Informatie si carti se vand in doar 10% din totalul magazinelor si acelasi procent este intrunit si de vanzarile hainelor si accesoriilor apartinand unor case de moda.
Conform studiului, aproximativ 5% din totalul site-urilor care functioneaza in Romania sunt destinate activitatilor d