CAS decontează, anual, peste 100 de milioane de euro pentru tratamentul bolnavilor de insuficienţă renală. O treime din sumă le revine centrelor private. Oricåt de cinic ar suna, dializa este o afacere. Un exemplu relevant este faptul că cel de-al treilea jucător de pe piaţa clinicilor private din Romånia, în funcţie de cifra de afaceri a anului trecut, este Fresenius Nephrocare, brand cvasi-anonim pentru marele public, dar care a reuşit să depăşească nume cunoscute p
CAS decontează, anual, peste 100 de milioane de euro pentru tratamentul bolnavilor de insuficienţă renală. O treime din sumă le revine centrelor private. Oricåt de cinic ar suna, dializa este o afacere.
Un exemplu relevant este faptul că cel de-al treilea jucător de pe piaţa clinicilor private din Romånia, în funcţie de cifra de afaceri a anului trecut, este Fresenius Nephrocare, brand cvasi-anonim pentru marele public, dar care a reuşit să depăşească nume cunoscute pe piaţa sistemului privat de sănătate, precum Centrul Medical Unirea, Medcenter sau Medsana. „Romånia este o piaţă mare, pe care nu sunt mulţi pacienţi (circa 7.700 - n.r.), dar sumele sunt destul de mari“, spune Cosmin Bordea, directorul operaţional al grupului. El estimează că o clinică de profil încasează anual de la Casa de Asigurări de Sănătate circa 15.000 de euro de pe urma fiecărui pacient dializat.
„În Romånia sunt circa 15 firme care furnizează astfel de servicii, noi deţinem cea mai mare bucată din ea şi mai sunt patru furnizori cu cote de piaţă care merită să fie luaţi în considerare. Avantajul nostru este că ne-am mişcat mult mai repede decåt ceilalţi“, spune directorul Fresenius. De altfel, compania a intrat în Romånia în anul 2000, cu circa trei ani înainte de apariţia altor jucători, deţinånd în momentul de faţă şase clinici, în Bucureşti, Iaşi, Constanţa, Oradea şi Bacău.
Remarcabil la această pia