Persoanele cu veniturile peste medie sunt principalii clienţi ai cabinetelor SPA (Sănătate Prin Apă). Chiar dacă investiţia într-un salon de SPA este mare, iar amortizarea ei se face într-o perioadă de doi-trei ani, cei care activează în domeniu cred că afacerile lor vor creşte semnificativ. Una dintre cele mai noi afaceri, apărută în urmă cu doar trei ani pe piaţa românească, dar care se pare că se dezvoltă într-un ritm simţitor, este salonul SPA.
Conform unui studiu dat publicităţii de MondoSpa, compania care oferă consiliere în acest domeniu, această industrie şi-a mărit volumul de activitate cu un procent de 50% în ultimul an.
Dacă în 2007 numărul saloanelor era de 14, în 2008, numărul acestora a crescut vizibil, la 32, aici fiind incluse şi hotelurile unde sunt oferite asemenea servicii.
“Într-o societate dominată de prea multe ore de muncă şi niveluri de stres anormale, segmentul celor care au venituri peste medie nu poate decât să aprecieze astfel de servicii”, este de părere Andreea Dinca, Brand Manager în cadrul companiei NaturaSpa.
Investiţii mari, amortizare în trei ani
Investiţiile într-un salon de SPA, dotat cu toate cele necesare, pot atinge sume cuprinse între 100.000 şi 150.000 de euro, în funcţie de suprafaţa în care se desfăşoara activitatea.
Conform studiului realizat de MondoSpa, la un grad de ocupare totală, venitul obţinut se va ridica la 160.000 euro/lună, iar venitul anual va ajunge la două milioane de euro.
“În primul an de funcţionare, ideal este un calcul cu un grad mediu de ocupare de circa 20-25%, cu venituri de 500.000 euro”, a spus Oana Ioan, reprezentanta în relaţia cu presa din partea companiei MondoSpa.
Amortizarea investiţiei într-o asemenea afacere se face după o perioadă de doi – trei ani, mai mult decât pentru un busi