Piaţa băuturilor răcoritoare carbonatate şi-a încetinit ritmul de creştere faţă de anii anteriori, vånzările avansånd în primele opt luni cu 19,3%, potrivit datelor Nielsen România. O vară mai puţin caniculară, schimbarea obiceiurilor de consum şi creşterea popularităţii unor noi categorii de băuturi sunt printre principalele motive invocate de specialişti pentru evoluţia moderată înregistrată în acest an de piaţa sucurilor carbonatate. Spre comparaţie, î
Piaţa băuturilor răcoritoare carbonatate şi-a încetinit ritmul de creştere faţă de anii anteriori, vånzările avansånd în primele opt luni cu 19,3%, potrivit datelor Nielsen România.
O vară mai puţin caniculară, schimbarea obiceiurilor de consum şi creşterea popularităţii unor noi categorii de băuturi sunt printre principalele motive invocate de specialişti pentru evoluţia moderată înregistrată în acest an de piaţa sucurilor carbonatate. Spre comparaţie, în 2007, piaţa a crescut în valoare cu 32%, arată datele companiei de cercetări Nielsen. Reprezentanţii principalelor companii din industria de profil, Coca-Cola şi Pepsi, spun că asistăm, în primul rånd, la o încetinire a ritmului de creştere al pieţei faţă de anii precedenţi, şi apoi la o diminuare a ponderii ocupate în piaţă de sucurile acidulate în favoarea celor plate, precum sucurile de fructe şi ice-tea, cel mai dinamic segment al băuturilor răcoritoare, cu o creştere medie anuală de 63%, potrivit datelor PepsiCo. În acest context, Mădălin Simion, brand manager Biborţeni, spune că, odată cu creşterea veniturilor, romånii tind să aleagă un stil de viaţă mai sănătos, schimbåndu-şi obiceiurile de consum.
Aromele de cola fac legea pe piaţă
Cu toate acestea, studiile arată că, în continuare, sucurile carbonatate domină consumul autohton. Potrivit Nielsen, în primele opt luni din 2008, aceste băuturi au avut cea mai mare pondere, atåt în v