Infrastructura rutiera deficitara este una dintre cele mai spinoase probleme ale Romaniei, care franeaza dezvoltarea economico-sociala a tarii. Potrivit unui clasament realizat de Forumul Economic Mondial, Romania are printre cele mai proaste drumuri din lume. Calitatea lor este mai slaba decat cea a drumurilor din Cambodgia, Tanzania, Zambia, Albania sau Burundi. In acest clasament, tara noastra ocupa locul 123, cu mult in spatele Ungariei (locul 64), al Republicii Kargaztan (locul 104) sau al Bulgariei (105). Pe termen mediu, obiectivele partidelor sunt ambitioase: cate 250 de kilometri de autostrada in medie pe an, in intervalul 2009-2012, desi in 2008 au fost construiti doar 5 kilometri.
Chiar daca planurile guvernantilor nu lipsesc, realitatea este ca marile lucrari de infrastructura avanseaza in pasi de melc. Ministrul Transporturilor crede ca intreaga Autostrada a Soarelui (Bucuresti-Constanta) va fi gata cu totul in 2011, dupa finalizarea tronsoanelor Cernavoda-Medgidia si Medgidia-Constanta. Nici planurile pentru executia unei alte autostrazi importante, Bucuresti-Brasov, nu decurg asa cum ar fi trebuit. Lucrarile au fost blocate deoarece nu exista acord de mediu pentru taierea unor paduri, iar soarta despagubirii proprietarilor de teren, pentru clauza de utilitate publica, este incerta. Termenul preconizat de autoritati pentru finalizarea Autostrazii Bucuresti-Brasov este inceputul anului 2012. In ceea ce priveste viitoarea Autostrada Transilvania (Brasov-Cluj-Bors), termenul ei de predare s-a prelungit pana in 2013, iar costurile au crescut.
Constructorul american Bechtel a invocat, ca motive ale intarzierilor, reanalizarea contractului de executie, de catre statul roman, lipsa fortei de munca, neefectuarea tuturor exproprierilor de terenuri, depasirea costurilor planificate, precum si problemele legate de arheologie. Faptul c