Cea mai mare problema a aeroporturilor romanesti este gasirea unor finantari de ordinul a zeci de milioane de euro necesare modernizarii, in vederea indeplinirii conditiilor impuse de Spatiul Schengen. Pana in martie 2011, toate aeroporturile din Romania trebuie sa opereze conform criteriilor Schengen, ceea ce necesita amenajarea terminalelor separate pentru sosiri si plecari, delimitarea fluxurilor de calatori (Schengen si non-Schengen) si instituirea unor etape de verificare in trepte a pasagerilor.
Directorul Directiei Schengen si programe din Inspectoratul General al Politiei de Frontiera, Andrei Voicu, a aratat ca "in acest moment, nici un aeroport din Romania nu indeplineste aceste cerinte, mai este mult de lucru in acest scop". El a adaugat ca cel mai aproape de a detine conditiile impuse este aeroportul din Sibiu. O alta problema care trebuie rezolvata este satisfacerea cresterii imense a traficului pe aeroporturile din Bucuresti.
Autoritatea europeana de control al traficului, Eurocontrol, previzioneaza pentru Romania o crestere medie anuala a traficului aeroportuar de 6,9%, pana in 2014, cu o rata sensibil mai mare in zona Capitalei.
PSD-PC: Accent pe aeroporturi
Alianta PSD-PC planuieste sa modernizeze aeroporturile regionale Baia Mare, Oradea, Arad, Tulcea, Bacau, Iasi, Suceava, Craiova, Satu Mare, Targu-Mures si Cluj-Napoca. Reprezentantii acestor partide arata ca aeroporturile respective se afla in subordinea consiliilor judetene.
"Singurul suport din partea Ministerului Transporturilor este cel legat de autorizare, reglementare, investitii in domeniul sigurantei si securitatii activitatilor aeroportuare", ne-au explicat strategii aliantei.
In ceea ce priveste Aeroportul "Henri Coanda", PSD-PC doreste sa construiasca al doilea terminal.
PD-L: Tarom, la Bursa
PD-L isi propune cresterea eficien