Romania, cu o suprafata de peste 237.000 de kilometri patrati, are in prezent numai circa 263 de kilometri de autostrada finalizati: A1 Bucuresti-Pitesti si A2 Bucuresti-Cernavoda.
Dintre acestia, circa 88 de kilometri s-au construit in nu mai putin de 17 ani, cu o viteza medie de aproximativ 5,1 kilometri pe an. In intervalul 2007-2008 s-au mai predat alti 80 de kilometri de autostrada (unele tronsoane de pe Autostrada Soarelui, centura orasului Pitesti si 5 kilometri ai Autostrazii Transilvania). In comparatie, una dintre tarile europene cu cel mai dezvoltat sistem rutier, Marea Britanie, are peste 3.000 de kilometri de autostrada si o suprafata teritoriala aproximativ egala cu cea a Romaniei. Promisiunile electorale ale celor trei mari partide, in ceea ce priveste autostrazile, acopera aproximativ aceleasi trasee. Sumele pe care PD-L si PNL se angajeaza sa le aloce pentru constructia soselelor, in mandatul 2009-2012, sunt egale: 18,5 miliarde euro. PSD nu a specificat suma destinata proiectelor de infrastructura.
Exista insa o diferenta majora intre rezultatele obtinute dupa cheltuirea acestor bani. PD-L vrea sa lase mostenire guvernarii 2012-2016 o cheltuiala de 5,5 miliarde de euro, dar si tronsoane de autostrada aflate in constructie, studii, proiecte, licitatii si exproprieri de terenuri care ar urma sa se transforme in 2.242 de kilometri de autostrada construiti. Astfel, costul total al autostrazilor PD-L se ridica la 24,01 miliarde de euro. Pe principiul mult si repede, PNL vrea sa fructifice cheltuirea banilor intr-un singur mandat. Liberalii vor sa cheltuiasca pe autostrazi doar 11,9 miliarde de euro. Cu restul de bani, 6,89 miliarde de euro, liberalii isi propun sa construiasca "drumuri expres". Acestea sunt amplasate pe aproximativ aceleasi trasee pe care PD-L vrea sa demareze constructia de autostrazi, pe care sa le finalizeze guver