AIG Life, subsidiara locala de asigurari de viata a American International Group, a obtinut in primele noua luni un profit brut de circa 43 mil. lei (aproape 12 mil. euro), in crestere cu 108% fata de aceeasi perioada din 2007.
Ritmul anual de crestere al profitului la nivelul pietei de asigurari de viata a fost la jumatatea anului de 32%, conform Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor.
"Cresterea profitului AIG Life se datoreaza in primul rand retentiei clientilor, de aproximativ 93% (ponderea politelor reinnoite - n.red.), eficientei si controlului costurilor, dar si strategiei de investitie, conservatoare si dinamica in acelasi timp", a declarat Theodor Alexandrescu, CEO al AIG Life Romania. Compania investeste fondurile clientilor in obligatiuni si titluri emise de statul roman, precum si in depozite la banci din Romania.
Veniturile din prime de asigurare au ajuns in septembrie anul acesta la 220 mil. lei (aproape 60 mil. euro), in crestere cu 49% fata de septembrie 2007. "Cresterea veniturilor din prime de asigurare se datoreaza diversificarii distributiei de vanzare, largirea gamei de produse prin doua noi tipuri de asigurari lansate in acest an si, din nou, retentia clientilor", a spus Alexandrescu. In total, compania a ajuns la peste 700.000 de clienti.
Alexandrescu sustine ca ultimele doua luni au adus companiei un "record" al veniturilor din prime de asigurare, desi grupul american AIG a ajuns pana in pragul falimentului, fiind nationalizat de statul american care a preluat 80% din actiuni. AIG Life Romania a incasat peste 10 mil. dolari pe luna. Alexandrescu a mai spus ca nu a fost informat de catre actionarul majoritar cu privire la o posibila intentie de vanzare a subsidiarei locale. Activele companiei au ajuns in septembrie la 677,5 mil. lei (181,6 mil. euro), in crestere cu 9% fata de 2007.
AIG Life, subsidiar