In dimineata zilei de 28 octombrie era prea devreme pentru o masa festiva la restaurantul favorit, insa o zi propice pentru pregatirea celei mai dramatice miscari din istoria industriei auto germane.
In acel moment, Volkswagen era evaluat la 287 de miliarde de euro, fiind cea mai valoroasa companie din lume, devansand gigantul petrolier american Exxon.
La 9:39 in dimineata zilei de marti, 28 octombrie, actiunile Volkswagen au atins 1.005 euro (797 lire sterline). Avansul a generat pierderi de miliarde de euro pentru fondurile de hedging si cea mai bizara evolutie a unei actiuni de preluare din istoria sectorului corporatist german, conform Times Online.
Wendelin Wiedeking, CEO-ul Porsche, si Holger Harter, directorul financiar, sunt vecini in oraselul Bietigheim-Bissinghem din sudul Germaniei, astfel acestora le-a fost usor sa se intalneasca si sa puna la punct anuntul ce a trimis actiunile VW in crestere si a facut fondurile de hedging care pariasera pe scaderea actiunilor VW sa caute adapost.
Anuntul Porsche conform caruia compania detinea optiuni care ii confera o participatie de aproape 75% in cadrul VW a luat poate fondurile prin surprindere, insa nu aceasta a fost principala intentie.
"Fondurile sunt singurele responsabile pentru ca au pariat pe o scadere a actiunilor VW care nu s-a produs niciodata", a declarat un purtator de cuvant al Porsche.
Ceea ce se intamplase de fapt era urmatorul pas logic in cea mai de durata lupta din industria auto europeana.
In principiu, presedintele VW Ferdinand Piech este de acord cu preluarea VW de catre Porsche, atat el cat si Wiedeking transformandu-se in miliardari in ultimele saptamani si considera acest demers drept o metoda rezonabila de a devansa Toyota.
Totusi, Piech in varsta de 71 de ani, doreste ca viitoarea companie sa-si respecte in continuare originile si sa se n