Cristian Alin Ignat, din Iaşi, a sesizat echipei Asociaţiei www.AsistentaPentruConsumatori.ro cum i-a fost prelungită perioada de reţinere a comisionului de rezervă.
„Luând la cunoştinţă de intenţia Dvs de a prelungi perioada de reţinere a „Comisionului de rezervă“ până la finele anului 2009, aferent creditului contractat de mine cu banca Dvs în data de 15.11.2006, doresc să aduc următoarele precizări“. În acest mod îşi începe scrisoarea de protest clientul Volksbank. În urmă cu doi ani, Cristian Ignat a contractat un credit de 27.350 euro, garantat cu ipotecă imobiliară. Pe 29.10.2007, bărbatul a primit o adresă prin care i se comunica faptul că s-a decis majorarea dobânzii cu aproximativ 1,6%. „De asemenea, am primit un nou grafic de rambursare, în care rata scadentă, spre exemplu, la luna noiembrie creştea de la 232,66 euro la 259,65 euro (…), adică cu 11%. Precizez că la punctul 3a al convenţiei de credit este specificat: Rata dobânzii curente: 5,95% p.a. - dobândă fixă“. Deşi nu a fost de acord cu aceste schimbări, bărbatul a plătit integral, până la expirarea scadenţei, fiecare rată de credit. Luna trecută, însă, clientul era informat de reprezentanţii Volksbank de prelungirea perioade de reţinere a comisionului de rezervă pe toată perioada anului viitor. Ignat consideră că această decizie este „abuzivă şi contrar prevederilor Convenţiei de Credit“. „Aşteptând cu speranţă un răspuns din partea Dvs la protestul meu, vă înştiinţez că voi face toate demersurile care-mi stau la îndemână pentru a remedia această situaţie“, îi informează clientul pe reprezentanţii băncii. Alin Ignat este decis să sesizeze Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului şi chiar să apeleze la instanţă.
Cristian Alin Ignat, din Iaşi, a sesizat echipei Asociaţiei www.AsistentaPentruConsumatori.ro cum i-a fost prelungită perioada de reţinere a comisio