Pe langa necesitatea de a cumpara un anumit produs, exista multi alti factori care conving clientul sa isi desfaca portofelul.
Felul in care arata magazinul, amabilitatea vanzatorului, serviciile gratuite si chiar ambalajul sunt extrem de importante.
Potrivit unui studiu realizat de PriceWaterHouseCoopers, retailerii vor avea probleme serioase in perioada urmatoare. Criza financiara ii va tine chiar si pe cei mai avizi amatori de shopping acasa.
Unul din cinci magazine britanice isi vor pierde toti clientii pana la finalul perioadei de turbulente financiare, arata TimesOnline.
Ce e de facut? Se pare ca numai acele magazine care ofera clientilor tratamente "regale" vor reusi sa supravietuiasca. Exista multe modalitati prin care vanzatorii pot convinge.
Atmosfera dintr-un magazin are un impact psihilogic imens. Lumina care cade pe produsele expuse, un scaun pentru clientii care probeaza pantofi, rafturi pline de produse impaturite frumos si niciun fir de praf: cam asa ar trebui sa arate un magazin pentru a face o impresie buna. Muzica ar trebui sa fie placuta, ambientala, in ton cu specificul magazinului.
Vanzatorii trebuie sa fie amabili, sa nu agaseze si sa stie ca unii clienti sunt mai greu de "cucerit". Daca un client cere ca un produs sa ii fie pastrat pana marti, nu ar trebui refuzat. Clientul nu ar trebui trimis la o alta suscursala ca sa vada daca un produs este disponibil in mai multe marimi. Vanzatorul ar trebui sa sune si sa verifice, iar produsul sa fie transportat pana la magazin.
Brosurile cu informatii despre magazin si despre produsele ce vor fi disponibile sezonul urmator sunt indispensabile. Ajuta clientul sa plnifice si sa decida daca va reveni in magazin. Sunt necesare si spatiile de depozitare pentru bagaje si daca este posibil, transportul produselor grele trebuie