În săptămîna 3-9 noiembrie, în Sala Eforie, s-a desfăşurat o nouă ediţie a Zilelor Filmului Israelian, culminînd cu un film nominalizat anul acesta la Oscar, Beaufort de Joseph Cedar (cîştigător al Ursului de Argint la Berlin, 2007). Evenimentul, organizat de Ambasada Statului Israel în România în colaborare cu Arhiva Naţională de Filme şi Cinemateca Română, propune în fiecare an o selecţie a celor mai importante producţii israeliene.
Un alt titlu notabil din program a fost filmul de deschidere, Străini (2007) de Guy Nattiv şi Erez Tadmor, regizori-scenarişti aflaţi la a treia colaborare fructuoasă. Doi tineri, Eyal – un israelian dintr-un chibuţ – şi Rana – o palestiniancă trăind ilegal la Paris – se întîlnesc întîmplător în metroul berlinez, înaintea finalei Campionatului Mondial de Fotbal, şi trăiesc o poveste de dragoste scurtă, dar foarte intensă. Atunci cînd Rana este obligată să se reîntoarcă în Franţa, Eyal nu suportă despărţirea şi pleacă după ea la Paris, în timp ce se declanşează războiul din Liban. Relaţia dintre cei doi pare imposibilă, nu doar din pricina adversităţii dintre popoarele lor, ci şi fiindcă ea are un copil cu un alt bărbat. O dramă ce se apropie de cinéma-vérité (de exemplu, filmările din prima parte au avut loc chiar în timpul Campionatului Mondial), cu multă improvizaţie a actorilor (Liron Levo şi Lubna Azabal), Străini are suficiente momente emoţionante, dar şi note melodramatice discordante şi un final neconvingător.
Vara Aviyei (1988) al lui Eli Cohen este un film de maturizare plasat în 1951, la începutul existenţei Israelului ca stat. Aviya, o fetiţă de zece ani, îşi părăseşte internatul pentru a-şi petrece vara alături de mama sa, o femeie cu grave probleme psihice. Deşi ştia că tatăl ei murise în război, Aviya descoperă că acesta, fost partizan, supravieţuise Holocaustului, însă are acum o nouă famil