Compania Vinarte, specializata in productia si comercializarea de vinuri, estimeaza in 2009 o crestere de 10% a cifrei de afaceri comparativ cu nivelul de 15 mil. lei (4,2 mil. euro) prognozat pentru acest an. In primele noua luni compania a raportat afaceri de 7,4 mil. lei (2 mil. euro), in linie cu bugetul de 10% stabilit initial.
"Anul 2008 a fost un an bun din punct de vedere cantitativ si calitativ in toata tara, a plouat atunci cand a trebuit, seceta nu a influentat productia, iar recolta a fost foarte buna. Principalele noastre proiecte au constat in cresterea ponderii in cadrul productiei de vinuri, a vinurilor din soiuri de struguri autohtone cum ar fi Feteasca Neagra, Negru de Dragasani, Tamaioasa Romaneasca, Novac care au fost deja lansate pe piata in acest an", a spus Sergio Faleschini, presedintele Vinarte.
Vinarte exploateaza in prezent 279 de hectare de vita-de-vie in zonele Dealu Mare, Samburesti, Vanju Mare.
"Surprinzator, brandurile cu cele mai mari vanzari sunt cele mai scumpe, la care avem chiar risc de rupturi de stoc data fiind cantitatea limitata produsa cum ar fi Prince Matei, Soare, Prince Mircea, Cuvee d'excellencee Sauvignion blanc, Castel Bolovanu", a adaugat Faleschini. El spune ca pana acum compania pe care o conduce nu a resimtit impactul crizei internationale, fiind pozitionata pe segmentul superior de pret.
"Noi speram ca impactul crizei internationale sa nu fie major si sa nu avem probleme dat fiind faptul ca producem vinuri de calitate, din productie proprie, pentru o anumita nisa de piata (aceea cu vanzare limitata), iar produsele de lux chiar in perioada de criza nu sunt prea afectate. De asemenea este important ca nu suntem indatorati in euro la banci", a explicat Faleschini.
Planurile de investitii stabilite pentru acest an si bugetele nu a trebuit sa fie revizuite deoarece "sunt pe directia celor a