Autorităţile spun că veniturile anuale din comerţ electronic vor fi de 250 milioane de euro, însă companiile sunt mai rezervate. În timp ce în Occident se prezintă date tot mai sumbre despre falimente răsunătoare în domeniu, în România, comerţul electronic va prospera. Datele oferite de Autoritatea pentru Comunicaţii (ANC) par desprinse dintr-un film SF, în condiţiile în care tot mai puţini consumatori mai au bani pentru cumpărături, şi mai ales în varianta electronică. Rapoartele ANC arată că numărul magazinelor online din România va continua să crească cu 50% pe an în intervalul 2009-2011, ajungând până la 3.000 de magazine funcţionale.
Piaţă de 250 de milioane pe an
„În acest moment, piaţa are o valoare de 250 de milioane de euro, iar în următorii doi ani, volumul vânzărilor online va atinge un miliard de euro, fără a lua în calcul turismul sau plata facturilor”, subliniază preşedintele ANC, Liviu Nistoran. Cifrele ANC nu sunt compatibile cu cele ale unor companii precum Romcard sau Gecad.
De exemplu, reprezentanţii Gecad spun că, în primele nouă luni, volumul tranzacţiilor cu carduri în toate magazinele româneşti online a fost de 40 milioane de euro, iar până la finalul anului va ajunge la cel mult 60 milioane de euro. Gecad monitorizează aproximativ 87% din piaţa românească de ePayment.
La rândul lor, reprezentanţii Romcard, care deţine aproape 60% din piaţa tranzacţiilor procesate pe baza standardului 3D Secure, au precizat că în primele zece luni tranzacţiile s-au ridicat la 43 de milioane de euro.
Jocurile pe calculator, cele mai cerute
Conform studiului, în prezent, în România există aproximativ 900 de magazine online active, iar cele mai multe vând produse IT&C. Jocurile pentru calculator, jucăriile, florile, ceasurile şi biletele se comercializează în 30% din magazinel