Retailerul francez de articole sportive Decathlon face primul pas pe piata locala, deschizand la sfarsitul lunii martie a anului viitor un magazin de 5.300 de metri patrati in centrul comercial Militari Shopping din Capitala in urma unei investitii de 6 milioane de euro.
"Bugetul de investitii include si stocul de marfa si trainingul de personal. In momentul de fata am recrutat 28 de persoane pentru departamentul de retail, iar pentru inceput vom trimite 10 angajati la training in Franta. Pentru prima noastra unitate vom angaja 80 de persoane", a declarat pentru ZF Fabrice Beschu, directorul de tara.
Planurile de extindere vizeaza 40 de magazine deschise sub brandul Decathlon in urmatorii zece ani, in cele mai mari zece orase ale tarii. Investitia medie intr-un magazin Decathlon, cu o suprafata asemanatoare celui din Militari, variaza intre 4 mil. euro si 6 mil de euro, ceea ce inseamna ca retailerul francez este dispus sa investeasca pana la 240 de milioane de euro pentru a intra in concurenta cu Intersport sau Hervis, alti retaileri care au vazut un potential in piata locala.
"Este imposibil sa stim cate magazine vom deschide anul viitor sau peste doi ani, chiar daca sunt foarte multe posibilitati. Pana acum nu am semnat nimic pentru ca ne confruntam cu un pret prea mare pentru terenuri si cu o infrastructura care nu este deloc pusa la punct", spune Beschu, care considera ca planul sau este sustenabil, chiar daca retailul se va confrunta cu o criza financiara.
Tinand cont de marimea unui magazin Decathlon, acesta nu va putea fi amplasat intr-un mall, dar cele mai bune zone vor fi tot in apropierea unor centre comerciale, dupa cum spune Berschu.
Primul magazin Decathlon va reuni mai multe categorii de produse, printre care incaltaminte si imbracaminte sport sau echipamente complete pentru 60 de sporturi sub branduri internationale cunos