Guvernul ia în calcul eliminarea taxei de poluare auto pentru vehiculele noi, ca măsură într-un proiect de atenuare a efectelor crizei economice, ne-au declarat surse din cadrul executivului. Sursa: Codrin Prisecaru
Industria auto din România se resimte şi ea, în tandem cu pieţele din restul lumii. Noile norme de creditare ale Băncii Naţionale au îngreunat accesul populaţiei la credite, atât auto, cât şi de consum, iar taxa de poluare mai mare decât cea de primă înmatriculare la autoturismele noi a erodat şi ea vânzările. Luna trecută, piaţa internă de maşini noi a scăzut cu 30%.
„Propunerea a venit în contextul discuţiilor despre valul de maşini second-hand care se înregistrează în România în acest moment. Guvernul s-a gândit că o astfel de măsură ar ajuta producţia autohtonă de maşini şi importurile de maşini noi“, au declarat surse ministeriale pentru EVZ.
Măsura nu va rezolva problemele
Şi reprezentanţii importatorilor şi producătorilor de maşini noi văd cauza acestei situaţii în actuala formulă a taxei de poluare, care favorizează comerţul masiv de automobile vechi şi defavorizează comerţul cu automobile noi. Ei spun că la aceasta se adaugă şi înăsprirea accesului la credite în sistemul bancar, pe fondul crizei financiare.
„Aceasta este o decizie care se ia în situaţie de criză. Intenţia de a elimina taxa de poluare pentru automobilele noi o consider o acţiune curajoasă şi în concordanţă cu sloganul «cine poluează plăteşte». Dacă cel care poluează mult plăteşte puţin, de ce cel care poluează puţin trebuie să plătească mult? (aşa cum se întâmplă după actuala formulă a taxei de poluare - n.r.) Măsura nu va stopa însă importul de automobile second-hand deoarece taxele plătite pentru acestea sunt mici“, ne-a declarat Constantin Stroe, vicepreşedintele Dacia. El a adăugat că pe termen scurt intenţia execu