In perioada crizei financiare, liderul pietei de procesare PVC, Teraplast Bistrita, isi va asigura cresterea afacerilor prin proiecte de infradtructura si nerezidentiale, vizand anul viitor si extinderea pietelor vecine ca Ucraina, Bulgaria, Serbia sau Belarus.
“Criza imobilara exista, o reasezare a preturilor este inevitabila. Ma simt obligat la nivelul vanzarilor sa fac o extindere regionala. Din 2007 am abordat cu seriozitate piata externa, deocamdata facem studii si nu excludem sa intram si in alte domenii care ni se potrivesc”, ne-a declarat Florin Urite, director general Teraplast. In prezent, compania exporta 7% din productie in tari ca Republica Moldova.
Criza financiara a afectat piata constructiilor rezidentiale din Romania, care a asigurat in prima parte a anului o crestere exploziva a cifrei de afaceri Teraplast, impreuna cu prezenta puternica a grupului pe proiectele de canalizare.
Grupul a raportat o cifra de afacere consolidata de 202,76 milioane de lei in primele noua luni ale anului, o crestere de 27% fata de aceeasi perioada a anului precedent, in timp ce profitul net a urcat cu 36,6% in perioada amintita, la 20,69 milioane de lei.
Vanzarile Teraplast, furnizor de tevi, profile, ferestre si granule PVC, au avansat cu 13,54% in primele noua luni ale anului, la 153,7 milioane de lei, crestere sub nivelul avansului inregistrat anul trecut, de 38,15%. Profitul net s-a majorat in perioada de referinta cu 10,06%, la 15,6 milioane de lei.
Vanzarile de tevi PVC au avut o pondere de 24,29% in cifra de afaceri consolidata la nivelul grupului, insemnand o crestere de 37,5% fata de perioada similara a anului 2007, peste rata de crestere a pietei constructiilor.
“Anul viitor ma bazez pe proiectele de infrastructura si nerezidentiale. Prevad o scadere accentuata pe imobiliare”, a mai spus Urite, aratand ca numarul de locuinte n