Din postul pe care il ocupa, Keysha Cooper era mandra de abilitatea sa de a sesiza frauda si alte probleme cand venea vorba de o aplicatie pentru un credit. Pe parcursul unui deceniu in care a verificat documente referitoare la ipoteci a avut multe de invatat, spune ea.
Ca senior underwriter ipotecar la Washington Mutual, in timpul ultimului mare boom ipotecar, Cooper spune ca s-a vazut pusa la incercare. Brokerii o strangeau cu usa, superiorii pe de alta parte aveau pretentiile lor, amandoi punand presiune pe umerii ei pentru a acorda credite fara a mai tine cont de conditiile de eligibilitate, scrie The New York Times.
"La WaMu nu se punea problema calitatii creditelor, tot ce conta era volumul acestora", spune Cooper. "Nu le pasa daca acordam credite unor persoane care nu indeplineau conditiile de creditare. In schimb, ce conta era cate acorduri de credite am incheiat".
Cooper, acum in varsta de 35 ani, a fost disponibilizata in urma cu un an si in prezent se gaseste in aceeasi pozitie.
Aceasta si-a oferit serviciile sale bancii pentru a-i ajuta pe actionari sa isi recupereze banii de la executivii WaMu.
Cooper este unul dintre cei 89 de angajati ale caror povesti completeaza o plangere voluminoasa inaintata impotriva top managementului companiei de catre consiliul Ontario Teachers' Pension Plan, un actionar important al ceea ce a fost odata WaMu. Cel ce tine capul de afis al aparatorilor este Kerry Killinger, directorul executiv al WaMu, ce a fost concediat la jumatatea lunii septembrie.
WaMu a fost inchisa de organele de reglementare americane la sfarsitul aceleiasi luni, fiind considerat cel mai important faliment din istoria statului Washington. Banca a fost vanduta catre JP Morgan Chase in schimbul sumei de 1,9 mld. dolari (1,44 mld. euro).
Plangerea formulata de actionar descrie operatiunea de creditare ipotecar