Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a atenţionat vineri compania americană Bechtel, constructorul autostrăzii Transilvania, că este posibil ca aceasta să rămână numai cu cele două tronsoane pe care lucrează efectiv, restul lucrării putând fi dată altor constructori. “Când Comisia Europeană va aproba noul coridor, probabil la anul, traseul acestuia pe teritoriul României va deveni eligibil pentru finanţare din fonduri europene. Asta înseamnă că la Autostrada Transilvania putem avea alţi constructori decât Bechtel", a spus ministrul după un seminar pe teme de transport, citat de Mediafax. Lucrarea de 2,2 miliarde de euro acordată în 2004 companiei americane se mişcă prea încet şi pentru gustul premierului Călin Popescu Tăriceanu.
"Mă deranjează foarte mult faptul că lucrările la Autostrada Transilvania nu avansează în ritmul în care m-am aşteptat. Ce m-a deranjat este că în urma acestor discuţii în care firma s-a angajat să termine anumite obiective, având finanţare asigurată, nu s-au finalizat nici până în clipa de faţă", a spus premierul aflat în campanie electorală în judeţul Cluj.
Orban: “Bechtel este obligat să plătească”
Anunţul ministrului Ludovic Orban vine la câteva zile după ce Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a făcut public un studiu din care reiese că Bechtel este vinovată de prăbuşirile de teren, pe o lungime de 36 de km, de pe tronsonul Câmpia Turzii-Gilău, costurile pagubelor fiind estimate la circa 100 de milioane de euro. Reacţia ministrului a fost una foarte dură. "Bechtel este obligat să plătească. Mă îndoiesc că ne dau în judecată, pentru a plăti reparaţiile, pentru că ar rămâne cu cele două tronsoane aflate în execuţie şi cu un prejudiciu de imagine”, a declarat el vineri.
De cealaltă parte, Bechtel spune că este dezamăgită de faptul că CNADNR preferă în locul unui dialog inte