Salarizarea în funcţie de rezultate este agreată de dascăli, nu şi de liderii de sindicat. Directorii de la şcolile cu renume şi specialiştii în Educaţie susţin că este normal ca profesorul să fie evaluat la clasă, acolo unde predă zi de zi, şi nu la inspecţie sau la orele speciale. Ministerul Educaţiei a supus dezbaterii publice un proiect potrivit căruia profesorii din învăţământul preuniversitar ar urma să fie plătiţi în funcţie de performanţa de la clasă a elevilor. Proiectul a iscat discuţii aprinse între directorii de şcoli, lideri de sindicat şi părinţi.
Preşedintele Asociaţiei Naţionale a Profesorilor din România, Dan Şumalan, crede că „a trecut vremea în care criteriul de bază al salarizării în învăţământ era „vechimea în domeniu sau funcţiile deţinute” şi că este cazul să se producă schimbări.
La rândul lor, directorii de şcoală arată că evaluările profesorilor sunt bine-venite, mai ales pentru şcolile de prestigiu. “La criteriile acestea ne gândim şi noi de mai multă vreme.
Sunt necesare şi vor fi încununate de succes în şcolile unde media de admitere e mare şi care sunt obligate să facă învăţământ de calitate. Directorii trebuie lăsaţi să-şi spună punctul de vedere atunci când se angajează un profesor. Şcolile mari sunt primele care se lovesc de aşa ceva. Se ajunge la situaţii în care profesorii sunt mai slabi decât elevii”, ne-a declarat George Cazacu, director al Colegiului Naţional “Sf Sava” din Bucureşti.
Un alt director de şcoală arată că evaluările de până acum nu erau relevante pentru evoluţia elevilor. “În principiu, criteriile de acum sunt adecvate. Evaluarea profesorilor va fi mai aproape de adevăr dacă profesorii vor fi testaţi din mai multe părţi. În orice caz, aceste criterii sunt mult diferite faţă de ce se întâmplă acum”, susţine Gabriela Băncilă, director general la Colegiul Naţional “I.L. C