Citroen C5 Tourer: personalitate multipla
Cand porneste, poate fi confundat cu oricare alt break de clasa medie. La simpla apasare a unui buton (in jos) poate deveni la fel de apropiat de sol ca un Lamborghini. Daca se actioneaza in sus, poate deveni treptat crossover (limitat la 40 km/h) sau off-roader (limitat la 10 km/h). Care este explicatia? Suspensia hidractiva, sau pneumatica, pe intelesul tuturor.
Spre deosebire de Renault Laguna, principalul adversar al lui C5 din Hexagon, acesta nu dispune de pachet de drumuri grele care sa-i afecteze tinuta de drum sau comportamentul rutier. Suspensia pneumatica permite atat filtrarea eficienta a denivelarilor din asfalt, cat si obtinerea unei tinute de drum similara cu cea a unui model sport.
Cum era de asteptat de la Citroen, designul este unul dintre elementele forte ale lui C5, in special cand amintim de luneta concava, imprumutata de la limuzina C6, si de plafonul vitrat panoramic (disponibil optional), care ofera pasagerilor din spate o priveliste impresionanta.
Interiorul este la fel de avangardist precum exteriorul. Desi se pot critica anumite deficiente de ergonomie, precum aglomerarea butucului fix al volanului cu prea multe comenzi sau amplasarea butonului de avarie mult prea in dreapta, acestea pot fi considerate foarte simplu elemente care il fac pe C5 "diferit", atunci cand se priveste imaginea per ansamblu.
Motorul de 2,0 litri HDi, cum ne-am asteptat s-a dovedit unul dintre cele mai economice. Consumul mediu de combustibil inregistrat de-a lungul testului realizat atat in oras, cat si in extraurban a fost de 7,3 litri/100 km, cu o valoare maxima de 9 litri/100 km, in traficul din Capitala.
Passat CC: prima limuzina coupe VW
Dupa ce a conceput Phaeton, Volkswagen trebuia sa inventeze si prima limuzina de segment mediu din gama.
A "derivat-o" din