Taxele i-ar putea alunga pe operatorii aerieni low-cost de pe Aeroportul Internaţional „Aurel Vlaicu“ (Băneasa) în doi ani. Sursa: Codrin Prisecaru
Dacă astăzi tarifele aeroportuare practicate pe Băneasa sunt cu circa 30% mai mici decât cele de pe Aeroportul Internaţional „Henri Coandă“ (Otopeni), peste trei ani ar putea chiar să le depăşească.
Creşterea tarifelor este prevăzută într-un program de restricţionare a traficului pe Băneasa începând cu 1 ianuarie 2011, când noile facilităţi ale Aeroportului Otopeni vor permite un trafic de 8-10 milioane de pasageri pe an şi preluarea unor curse suplimentare.
„Tarifele de pe Băneasa vor fi mai mari decât pe Otopeni, astfel încât să-i descurajăm pe operatorii aerieni low-cost să mai opereze acolo“, a declarat Antonel Tănase, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor. Autorităţile iau în calcul şi retragerea companiei din programul de listare la Bursă şi din portofoliul Fondului Proprietatea.
Potrivit planului înaintat de Transporturi, pe Aeroportul Internaţional „Aurel Vlaicu“ (Băneasa) vor ateriza din 2011 doar aeronavele de capacitate mică, cele utilitare şi de business. În doi ani, pe Băneasa se vor muta şi aeronavele demnitarilor, fie ei şefi de stat, de guvern sau miniştri, anunţă oficialul de la Transporturi.
În cazul în care pe aeroport continuă să opereze orice fel de curse, fără a fi restricţionate, numărul pasagerilor ar putea ajunge în 2014 la peste 2,5 milioane de persoane, trafic care ar bloca în totalitate zona de nord a Capitalei. Premierul Călin Popescu-Tăriceanu anunţa în septembrie că Aeroportul Băneasa „poate deveni o adevărată problemă pentru cetăţenii din jurul lui“. Presa a arătat că executivul ar putea lua aceste măsuri pentru un cu totul alt scop, şi anume investiţii imobiliare, întrucât terenul pe care se află aeroportul