Seat Ibiza: personalitate latina
In Europa de Vest automobilele devin tot mai mici, tot mai ecologice, si, contrar trendului, cu tot mai multa personalitate. De aceea Mini, brandul de oras al BMW Group, inregistreaza vanzari foarte bune in tari precum Franta.
Tot aceasta strategie a adoptat-o si Seat prin noua Ibiza - un automobil de clasa mica, dar cu "o tenta premium".
Spre bucuria fanilor marcii, noua Ibiza nu mai "beneficiaza" de aceeasi linie de design precum Leon/Altea/Toledo, ci de una noua, conceputa special de Luc Donckerwolke, noul designer-sef al marcii. Imaginea este una mult imbunatatita fata de cea a generatiei anterioare (care inca se comercializeaza), accentul fiind acum pe caracteristicile dinamice ale masinii. In plus, Ibiza face parte din noul trend al marcii, Exeo, sedanul de clasa medie al marcii, "imprumutand" in partea frontala elemente de la acesta.
La interior se poate spune fara niciun fel de probleme faptul ca este o imbunatatire neta fata de restul modelelor Ibiza. Cu toate ca nu toate suprafetele sunt moi, acestea beneficiaza de materiale de calitate, placute la atingere. In plus, pentru a accentua caracterul dinamic al masinii, scaunele nu pun accent numai pe confort, ci si pe sportivitate, sustinerea laterala, la fel si volanul.
Modelul testat dispunea de motorul de 1,6 litri pe benzina de 105 CP. De-a lungul testului consumul urban a urcat pana la 9 litri/100 km, in timp ce pe autostrada minimul a fost de 5,5 litri/100 km. Cu toate ca acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in peste 10 secunde, pana la 60 km/h acceleratia ofera impresia ca te afli intr-o masina mult mai sportiva.
Splash: monovolum-2
Conceptia de monovolum al celor de la Suzuki poate fi caracterizata nu printr-un cuvant, ci printr-o putere. Japonezi au contopit conceptul de masina de familie cu cea de oras,