Luna octombrie a reprezentat apogeul inmatricularilor de automobile rulate, volumul crescand cu 140% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, la aproape 37.000 de masini.
Totodata, piata automobilelor noi a consemnat o noua scadere a vanzarilor, de 10%, pana la 24.400 de unitati, jumatate din acestea fiind comercializate de dealerii auto din Capitala, potrivit statisticii Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DPRCIV).
"Cea mai mare problema pentru piata auto vine dinspre importurile de masini la mana a doua, problema care va persista pana cand guvernantii vor gasi o solutie care sa faca ceva pentru productia autohtona, pentru furnizorii de subansambluri", a declarat Brent Valmar, vicepresedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile.
El a adaugat ca piata autovehiculelor noi pierde mai mult in Bucuresti decat in provincie ca urmare directa a scaderii activitatii economice si a recesiunii. La scaderea performantelor comerciale contribuie si faptul ca dealerii din provincie asteapta "ordine de la centru", iar indicatorul urmarit este reducerea costurilor de operare si nu marirea eficientei in raport cu investitia realizata.
In primele zece luni ale anului numarul automobilelor rulate de import a crescut cu 105%, la mai mult de 205.000 de unitati, iar inregistrarile de masini noi au scazut cu 2,5%, la mai mult de 253.00 de unitati.
Luna octombrie a reprezentat al doilea varf pentru inmatricularile de automobile noi, dupa ce in iulie acestea au fost aproape tot de 37.00 de unitati. In iulie fenomenul a fost datorat faptului ca majoritatea celor ce achizitionasera un automobil au amanat inmatricularile in luna precedenta pentru a beneficia de schimbarea modului de calcul al taxei de poluare.
Pentru a sustine piata autovehiculelor noi APIA are in curs de elaborare un proiect care