Motorina este mai scumpă decât benzina, deşi acciza este mai ieftină. Chiar şi motorina obţinută din extracţia românească este mai scumpă. Producătorii motivează că se ţine cont de cotaţia carburantului pe plan internaţional, mai ales în zona mediteraneană. De anul acesta, nu mai este un avantaj să deţii un autoturism diesel în locul unuia pe benzină, din cauză că s-a schimbat ierarhia preţurilor pe piaţa carburanţilor. Acum, motorina este mult mai scumpă decât benzina. Am încercat să desluşim cum a devenit motorina mai scumpă şi de ce nu scade preţul la pompă. Mai multe elemente concură la scăderea preţului la pompă. În primul rând, preţul ar trebui să scadă în condiţiile în care petrolul s-a ieftinit vertiginos pe plan internaţional, de la 147 de dolari pe baril, cât era în vară, la 61 de dolari, zilele trecute. Ieri, la Bursa de la Londra, petrolul s-a tranzacţionat la 50,6 dolari pe baril. În al doilea rând, acciza pe 2008 la motorină este mult mai mică decât la benzină, deci încă un element de reducere a preţului. Cu toate acestea, la pompă benzina euro 4 este, în medie, 3,2 lei pe litru, iar motorina costă 3,7 lei pe litru sau chiar 4,05 lei, în funcţie de firma care o vinde.
Motorina - motorul industriei Cotaţiile motorinei şi ale benzinei la Bursa Română de Mărfuri (BRM) Bucureşti arată că motorina este ţinută la un preţ mult mai mare decât benzina. Ieri, cotaţiile la BRM pe piaţa la disponibil erau de 1.829,39 lei pe tonă, pentru motorina Euro 4 şi de 1.403,04 lei pe tona de benzină (preţurile nu includ TVA şi acciza). Cotaţiile motorinei au atins maximul în lunile iulie şi august, când s-a tranzacţionat cu 2.853,16 lei pe tonă, iar benzina a fost cea mai scumpă la BRM în mai şi iulie, dar maximul a fost de numai 1.905,23 lei pe tonă. Deci, mult mai ieftin decât motorina. La Bursă se tranzacţionează produsele petroliere numai din producţia internă