Pentru siguranţa pasagerilor, Renault a creat un adevărat "abator". 500 de maşini sînt distruse anual în crash-teste
De multe ori miezul de noapte ne-a prins uitîndu-ne la TV pe Discovery cum maşini de zeci de mii de euro sînt izbite de ziduri frontal sau lateral. Din această pagină veţi afla ce se află în spatele acestor teste de siguranţă sau cum se trăieşte live un asemenea experiment.
Lardy. O mică localitate aflată la 50 de kilometri de Paris. Nu e obiectiv turistic şi asta poate fi explicaţia celor de la Renault care şi-au fixat acolo unul din cartierele generale, tocmai ca să nu fie deranjaţi. Ei l-au numit Centru Tehnic. Nimic spectaculos la prima vedere. Măsurile de securitate pentru accesul în fieful producătorului francez te contrazic rapid. Lardy pare important. Intri în curtea imensă, iar peste tot, maşini din toată gama. Unele din ele camuflate, cu siguranţă noile modele care n-au fost încă lansate. Tragi cît poţi cu coada ochiului, dar nu prea mult fiindcă eşti însoţit. N-ai voie să fotografiezi pentru că ai fost avertizat încă de la poartă, dar îţi vine instantaneu să te transformi în paparazzi.
Pînă la urmă, ce se întîmplă la Lardy? Acolo este "abatorul" lui Renault. Nimic exagerat. Acolo se sacrifică maşini nou-nouţe în toate felurile posibile de crash-teste. De altfel, Renault acordă o mare importanţă siguranţei, nu mai puţin de 500 de maşini găsindu-şi sfîrşitul aici.
Halei i se spune "Catedrala"
Totul se petrece într-o hală imensă, ferită, aflată într-un demisol. Este imensă, iar angajaţii îi spun "Catredala". Multe reflectoare, kilometri de cabluri, manechine şi senzori peste tot. Un colţ este amenajat ca tribună. Fotolii confortabile în care poţi să te afunzi şi să te faci mic atunci cînd vine momentul. Pentru siguranţa privitorilor a fost montat un perete din plexiglas.
În "Ca