Lumea il considera unul dintre cei mai inovatori parfumeuri, dar el spune ca face doar treaba unui editor dintr-o editura. "Nasurile", adevaratii creatori, sunt scriitorii, iar cumparatorii sunt cititori. Dar Frederic Malle (46 de ani) pare sa faca o treaba buna, de vreme ce una din patru arome vandute la Barneys (New York) ii apartine.
Compania sa, Editions de Parfums Frederic Malle, fondata in 2000, a inceput cu o idee originala pentru industria parfumului. "Nasurile" trebuie sa aiba libertate totala de creatie, iar el le-o va acorda. Publicul va face astfel cunostinta cu marii parfumeuri (nu cu brandurile pentru care lucreaza) si cu creatiile lor originale, din cele mai scumpe ingrediente, in concentratii decadent de mari, daca e nevoie. De pilda, Vetiver Extraordinaire are 25 % din radacina de vetiver (extrem de mult). Preturile sunt mari, prin urmare, dar nu chiar uriase (esenta creata de Maurice Roucel va costa 98 euro pentru 50 ml). Cum rezista Malle si cum a reusit sa isi faca un renume, in conditiile in care nu are sprijin din partea unei companii mari, nu are laboratoare proprii, bugete sau campanii multinationale? Adevaratul lux se vinde. Lumea e satula de sutele de parfumuri lansate in fiecare an, cu brief strict, care vor sa fie pe placul cat mai multora.
Malle vine dintr-o familie (dublu) celebra: e nepotul lui Serge Heftler, fondatorul Dior Perfumes, unde lucra si mama sa. De asemenea, e nepotul de frate al lui Louis Malle, regizorul, care la randul sau se trage din nobili care au facut avere din sfecla de zahar in timpul razboaielor napoleoniene.
Frederic si-a facut studiile la University of New York, apoi a fost recrutat in 1988 la Roure Bertrand Dupont, unde a fost initiat in secretele meseriei. Acolo a invatat de la unii dintre cei mai mari parfumeuri. La Roure au fost create multe parfumuri clasice : Opium, Obsession. Din