Pachetele de servicii bancare au aparut initial ca o metoda de cistigare si fidelizare a clientilor. Au insa si rolul sa faciliteze si sa simplifice interactiunea cu banca, optimizind astfel timpul necesar tranzactiilor bancare.
Tot mai multe banci incep sa practice "vinzarile incrucisate", oferind in acest fel clientului mai multe produse si servicii la pachet. Concret, cine isi deschide un cont curent la o banca primeste odata cu acesta si un card de debit, un cont curent in valuta (la unele banci), un descoperit de cont - overdraft (daca-i permite gradul de indatorare), o asigurare etc.
Mai mult chiar, unele banci includ la pachet si servicii bancare la distanta precum internet banking, phone banking, prin care se pot efectua diverse operatiuni precum plati si transferuri bancare, obtinerea de extrase de cont, constituirea de depozite direct prin internet sau telefon.
Un alt serviciu din ce in ce mai prezent in ofertele bancilor este direct debit-ul, serviciu prin care banca plateste (la data scadenta) facturile clientilor sai, automat din contul curent deschis la banca.
Astfel, posesorii unui pachet beneficiaza de anumite reduceri la comisioanele de emitere/gestiune a cardurilor, la descoperitul autorizat de cont, de un anumit numar de operatiuni gratuite (retrageri de numerar, interogari de sold) si chiar de reduceri la dobinzi.
Bancile tind sa ofere anumite gratuitati si reduceri pentru a face pachetele mai atractive, (mai ales pentru o anumita perioada de timp), dar nu trebuie uitat faptul ca serviciile incluse intr-un pachet de servicii trebuie platite lunar, indiferent daca serviciile respective sint folosite sau nu.
Principalul avantaj al pachetelor de servicii este costul. Pretul unui pachet de servicii este mai mic decit cel al produselor achizitionale individual.
Principalul mar